Dudullu Postası Kitap İnceleme – Bir Varoş Hikayesi

Dudullu Postası Serkan Yılmaz’ın yıllarca Penguen dergisinde karikatür yazılarını yayınladığı bir köşe ve sonunda kitap oldu. Dudullu’ya ve dünyaya absürt bir açıdan bakan bu köşe yazıları o kadar fenomen oldu ki, üzerine Onur Ünlü’nün çektiği bir dizi bile yapıldı. Lakin bu dizinin karikatür köşe yazılarıyla aslında pek de bir alakası yoktu. Bu yazıda dizi olan Dudullu Postasını değil de, dizinin beslendiği orjinal kaynak olan karikatür Dudullu Postasından bahsettik.

Dudullu’da Bir Sanat Akımı: Duduizm

Bu ara bi s.k icat etti esnaf. Slogan olarak herkes kendi mesleğine sanat diye yazıyor tabelasında. Fırıncı ekmek yapmak sanattır yazıyo, oto yıkamacı araba yıkamak sanattır yazıyo. Kaveciden emlakçısına herkes sanatçı oldu başımıza.

Dadaizm akımıyla benzerlik gösteren duduizmde her şey sanat olabiliyor. Sanatın eleştirilmeye ihtiyacı olduğunu düşünerek gittik duduistlerin işlerini eleştirdik.

Bu ne biçim ekmek, o nası araba yıkamak, yapacağın çayı s.kiyim ÖZGÜR BASINA SALDIRI! F.M.K.

F.M.K. Yani fotoğraf makinemizi kırdılar. Dudullu’nun asabi insanları bu özgün gazeteci Asım Velioğlu’nun yaptığı haberlere karşı genelde aynı tepkiyi verir: F.M.K. Yani fotoğraf makinemizi kırdılar!

Bilim insanları marsta ayakkabı teki bulmuşlar. Ama ötekini bulamamışlar. Bulsalar giyeceklermiş. Bir yerde ayakkabı teki varsa, varoş da var demektir. Belki de yalnız değiliz.

Sonuna kadar varoştur Dudullu. Dudullu Postasının köşe yazarı Asım Velioğlu için bir varoluşçuluk gibi bir felsefedir varoşçuluk!

Bir başka yazısında insanlar yeni çıkan bir oyun için lüks alışveriş merkezinde geceden sıraya girerler. İnsanların sırada beklediğini gören Dudullu’lu kadınlar ne sandılarsa artık, der Asım Velioğlu; ellerinde bidonlarla sıraya girdiler.

Zanaat İçin Soyunur Musunuz?

Dudullu postası hayatın içinden bir haber bültenidir. Bu bülten bazen de magazin haberlerini sunar.

Dudullu’nun ünlü zanaatkarlarına sorduk: Zanaat için soyunur musunuz?

BASINA SALDIRI! Fotoğraf makinlerimizi kırdılar. Fakat biri soyunmuştu. Marangoz Arif Abi sıcaktan mayışmış olacak, üstünü çıkarmış, uyuyakalmış dükkanda. Zanaat için soyunmuş sayılır diye düşündük. Fotoğraflarını çekerken deli gibi uyandı. Basına Saldırı. F.M.K

Dudullu’da Kadın Aldatıldığını Nasıl Anlar?

Sizi eskisi kadar dövmüyorsa, başka bir kadın olabilir.

Bileziklerinizi alıyorsa kumar oynuyordur körolası.

Kesin Rus’a gidiyordur, bişey yapmasına gerek yok, o kesin.

Köşem Var Yazıyorum – Asım Velioğlu

Rahattır Asım Velioğlu. Çekinmez. Aklına geleni, geldiği gibi yazar. Kendini bir aydın olarak görür. Çatlağın tekidir oysa. Ama bu çatlaklığın ve aydınlığın arasında kendi dalgasını da geçmeyi başarır topluma.

Efendim biliyorsunuz, ben aydın bir kişi olduğum için oruç tutmuyorum. Fakat bu aralar aydınlık müessesesini yanlış anlayan bazı kişiler kapımı sıkça çalıyor. Aydın hoca bize oku diyorlar. Onları entellektüel birikimimle aydınlatmaya çalışıyorum. Geçen bi tanesi gelmiş. Sözde büyü yapmışlar; kocasıyla arası açılmış. Büyü yapıldığını düşündüğü için, bilinç dışı evden soğutuyor adamı haberi yok. Bu durumdan kurtulması için büyünün kalktığına inanması gerektiğini düşünüp suya tükürttüm bunu. Suyu okudum, üfledim; al bunu kocana içir, dedim. Biraz da parasını aldım, gönderdim. Ertesi gün gelmiş, elime ayağıma kapanıyor. Teşekküre gerek yok, dedim. Bir köşe yazarı olarak topluma bazı borçlarım olduğunu biliyorum. Onları da en kısa zamanda ödeyeceğiz inşallah. Kaçmıyoruz ya…

Varoşun Sonu 2012’de Gelecek

Bu iddia Mayide Aplanın ettiği bir bedduadan yola çıkıyor. Mayide: Başınıza benim kadar taş düşsün inşallah, demiş. Tarih de vermiş, 2012. Peki Mayide Apla kadar bir taş Dudullu’ya düşse ne olur? Kütle ve ağırlık göz önüne alınırsa insanlığın sonu, bildik adıyla kıyamet diyebiliriz. Çarpmanın etkisiyle meydana gelen deprem 12 şiddetinde olur. Havaya kalkan toz bulutu gökyüzünü karartır. (gökler kararacak, denizler taşacak -zebur- 10/6.ayet)

Başı altında kalasıcalardan da bahsetmiş Mayide Apla. Yerin dibine girin inşallah, demiş. Bu da bir grup insanın yerin altına saklanıp hayatta kalacağını gösteriyor. İddianın son dayanağı ise Albert Einstein, 3. Dünya Savaşında hangi silahların kullanılacağını bilmiyorum ama 4. Dünya Savaşı taş ve sopalarla yapılacaktır, demiş. Taş ve sopalar derken Dudullu’yu kastediyor olabilir mi? 3. Dünya Savaşı çıktı bile oluuum, sen hala uyu. Dördüncü kesin Dudullu’da çıkacak. Taş ve sopaysa, burda çıkar ben söyliyim. Biriniz gitsin Mayide Apla’nın gönlünü alsın. Benim bedduam tutar, ben temiz kalpliyim; diye övünüyo. Kendi başını ye inşallah, başka bişey demem. BASINA SALDIRI. Bir taşla iki F.M.K.